Szerző: juharszirup | 2010. október 6.

Egészségügy

A kanadai egészségügy ingyenes, és nagyon büszkék is erre (nem úgy mint mi otthon). Persze ez nem azt jelenti, hogy bárkit ingyenesen ellátnak – én például nem vagyok jogosult, és így fizetnem kell. És mivel rutin vérvizsgálataimat otthon nem tudom elintézni távmunkában, ezért itt kerestünk megoldást.

Először futottunk pár kört egy mellettünk lévő walk-in clinic-ben (ezt valahol a háziorvos és egy mini-kórház között kell elképzelni). Itt mondtam hogy nincs kártyám (medicare = TAJ). Mondták hogy akkor fizetni kell a vérvételért. Mondtam jó. De mondták, hogy előtte dokihoz is kell mennem. Mondtam, hogy jó. Mondták, hogy de ahhoz kell kártya. Mondtam, hogy viszlát.

Aztán elmentem egy közelünkben lévő kórházba, ahonnan elküldtek az ő saját walk-in-clinic-jükbe. Ott mondtam miért jöttem. Erre visszaküldtek, hogy a kórházban előbb fizetni kell a dokiért, majd ide vissza kell jönni, majd valószínűleg újra fizetni kell a kórházban a vérvételért. Legalább előre szóltak, hogy rohangálni kell🙂

A kórházban kaptam kórházkártyát, majd fizettem 127,5 dollárt. Ezzel visszamentem a walk-in-clinic-be, ahol beszéltem nővérkével meg dokival, akik nagyon megértőek voltak a kórtörténetemet hallva. Kiállították a vérvételi papírt (gyakorlatilag lediktáltam, hogy mi kell), majd mentem vissza a kórházba, fizetni a vérvételért.

Azt mondták, 245 dollárt. Erre azt mondtam, megnézném, máshol hogyér adják. Mondták, hogy természetesen. Elmentünk egy harmadik walk-in-clinic-be. A listám felénél megszólaltak, hogy “eddig 400 dollár, folytassam?”. Mondtuk, hogy inkább ne. Aztán elmentem újra az első walk-in-clinic-be. Ott 290 dollár. Azt hiszem, megyek vissza a kórházba holnap reggel, még mindig az a legolcsóbb.

Még jó hogy éhgyomorra kell menni, így legalább a reggeli árát megspórolom. Annyiért lesz vérképem, mint amennyibe a bringám került…🙂


Responses

  1. Szia,

    Ha van “turista biztositasod”, abban benne lehetnek az ilyen koltsegek is es talan joval olcsobban megusznad… foleg, ha kesobb is szukseged lesz valamire… Erdemes vegignezni a lehetosegeket!

    Udv,

    Livia


Vélemény, hozzászólás?

Kategória

